Rodospress.Gr

Ειδήσεις σε εικόνες - Μιλάμε με τα μάτια!

ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

Κάνει πράξη την προειδοποίηση το ΙΝΚΑ-Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ανακοινώνοντας πως,...

Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

Οι τιμές της λιανικής του ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα συνεχίζουν την φόρα στην κατηφόρα που...

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

Κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό μια νέα έρευνα με τίτλο: "Μικρά πέη και γρήγορα αυτοκίνητα -...

Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

Την παραίτησή της υπέβαλαν οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, αφού εξέπνευσε...

Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

Μέσω της μελέτης ENGAGE η Ελληνική Μαιευτική Γυναικολογική Εταιρεία στοχεύει στην αντιστροφή του...

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

Την τελευταία του πνοή άφησε σήμετα το μεσημέρι ο γνωστός σε όλους μας δημοσιογράφος Δημήτρης...

Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

Πρόκειται για "μια πολύ μεγάλη κίνηση, σε μια έντονα σεισμογενή περιοχή και μια από τις πιο...

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ, με δύο διασωστικούς σκύλους και ειδικό διασωστικό όχημα,...

Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Ποιες αλλαγές στη φορολογία σχεδιάζει η κυβέρνηση για την επόμενη τετραετία.

  • ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

    ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

  • Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

    Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής...

  • Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

    Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

  • Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

    Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην...

  • Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

    Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

  • Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

    Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

  • Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

    Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

  • Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

    Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

  • Τουρκία – Συρία | Νέος ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ - Πάνω από 1.200 οι νεκροί

    Τουρκία – Συρία | Νέος ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ - Πάνω από 1.200 οι νεκροί

  • Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

    Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Fournos-Tis-Geitonias

ΜΑΓΚΑΖΙΝΟ

Μάρθα Καραγιάννη (1939-2022) | Και γοργόνα και μάγκας

Karagianni Xatzixristos Miliadis 190922Ήταν το λαϊκό κορίτσι της ταύτισης μα και η λαμπερή χορεύτρια του θαυμασμού.

Kαμία σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου δεν κατάφερε να υποστηρίξει αυτή τη διττή γοητεία της Μάρθας Καραγιάννη, που πέθανε στα 82 της χρόνια.

Αν η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν η αδιαφιλονίκητη εθνική μας σταρ, η Τζένη Καρέζη το πιο εκλεπτυσμένο αντίπαλο δέος της και η Ζωή Λάσκαρη η «μοιραία», η Μάρθα Καραγιάννη ήταν η «σπιρτόζα» στο «Big 4» των πρωταγωνιστριών της «χρυσής εποχής» του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Η ηθοποιός, που έφυγε από τη ζωή στα 82 της χρόνια, με το πονηρό βλέμμα της, το παιχνιδιάρικο, μελαχρινό καρέ της και εκείνο το παχύ σίγμα στην ομιλία της πρέσβευε το «λαϊκό κορίτσι» της μεγάλης οθόνης με το οποίο μπορούσε να ταυτιστεί κάθε γυναικείο πηγαδάκι στα συνοικιακά κομμωτήρια, κάθε γκαρσόνα που ονειρεύεται ότι «ο άντρας που θα παντρευτεί θα είναι από σόι» (ό,τι δηλαδή υποδύθηκε η Καραγιάννη στο «Γοργόνες και Μάγκες» του Γιάννη Δαλιανίδη). Εν ολίγοις, κάθε κοπέλα που τα όνειρά της δεν παρέκκλιναν ιδιαίτερα από όσα μπορούν να συμβούν στην μικροαστική της φούσκα.

Υπήρχε, όμως, και η Καραγιάννη ως σταρ. Αυτή που με σέξι φορεσιές χόρευε σχεδόν σε κάθε γνωστή κωμωδία της Φίνος Φιλμ που έπαιξε τη δεκαετία του ‘60 (και του ‘70), εκείνη που ο χορός της κατέλαβε μεγάλο ποσοστό του brand name της. Ακόμα και τότε, όμως, ανάμεσα σε φτερά ή σέξι μπικίνι, δεν έπαυε να είναι προσιτή, να είναι μεν σέξι αλλά και με το απαιτούμενο τσαλάκωμα που χρειάζονταν πολλοί ρόλοι της (και η κωμωδία γενικότερα). Ήταν εκείνη που μπορούσε με την ίδια ευκολία να τινάζει με χάρη το πόδι της ψηλά αλλά και να ξεστομίζει «Μα τι ζώα που είστε εσείς οι άντρες».

Ήταν κινηματογραφικό κορίτσι του Γιάννη Δαλιανίδη, του σκηνοθέτη που επέμεινε να πάρει η καριέρα της Καραγιάννη κωμική κατεύθυνση. Όλα ξεκίνησαν με το «Ζητείται Ψεύτης» το 1961 και η συνεργασία τους συνεχίστηκε σε κλασικές κωμωδίες που μεγάλωσαν (και) τηλεοπτικά τις επόμενες δεκαετίες γενιές και γενιές όπως τα «Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο» (1963), «Οι Θαλασσιές Οι Χάντρες» (1967), «Γοργόνες και Μάγκες» (1968). Στη δεκαετία της μεγάλης δόξας της, δοκίμασε, όμως, την τύχη της και στο δράμα, στην ταινία του Νίκου Φώσκολου «Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα» (1969).

Στο θέατρο συνδέθηκε κυρίως με την επιθεώρηση πλάι σε ονόματα όπως η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Νίκος Σταυρίδης, ο Κώστας Χατζηχρήστος, η Ρένα Βλαχοπούλου.

Ο δρόμος της Μάρθας Καραγιάννη θα διασταυρωνόταν πάλι με αυτόν του Γιάννη Δαλιανίδη για τη μικρή οθόνη και τη σειρά «Μικρομεσαίοι» (1992), υπενθυμίζοντας πως δεν υπήρχε μόνο η Κατερίνα Γιουλάκη του «Ρετιρέ» στη συχνότητα του MEGA τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης. Και ποια άλλη να υποδυόταν τη μητέρα της «άσωτης» Ελένης Βλαχάκη στο «Κωνσταντίνου και Ελένης» αν όχι αυτή; (Άλλωστε, μήπως οι ρόλοι της Μάρθας Καραγιάννη δεν είναι παρά πρόγονοι τηλεοπτικών χαρακτήρων όπως αυτού που ανέλαβε η Ελένη Ράντου στη σειρά των Ρώμα-Χατζησοφιά;)

Εκείνο που θα μένει πάντα στο άκουσμα του ονόματος της Μάρθας Καραγιάννη θα είναι αυτή η διττή γοητεία του αφελούς κοριτσιού της διπλανής πόρτας που με μια στροφή μπορεί να γίνει η ακαταμάχητη χορεύτρια που συγκεντρώνει όλα τα φώτα πάνω της και έχει πάντα μια ατάκα ετοιμοπόλεμη στην άκρη της γλώσσας της. Εκείνη που με όλα αυτά σε κάθε εμφάνισή της στο κινηματογραφικό πανί έκανε τις γυναίκες να θέλουν να της μοιάσουν και τους άντρες να νιώσουν, έστω για λίγο, ότι βλέπουν το κορίτσι των ονείρων τους.

Και μη νομίζετε πως αυτά «κλείσανε» στα 60s. Οι λογαριασμοί είναι ανοιχτοί. Άλλωστε, μέχρι και οι Ρόδες πριν λίγα χρόνια, έκαναν τη Μάρθα Καραγιάννη τραγούδι.

Rania
NEON-Frontistirio

Εύρεση άρθρου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ