Rodospress.Gr

Ειδήσεις σε εικόνες - Μιλάμε με τα μάτια!

ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

ΚΟΥΝΕΛΛΕΣ
ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

Κάνει πράξη την προειδοποίηση το ΙΝΚΑ-Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ανακοινώνοντας πως,...

Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

Οι τιμές της λιανικής του ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα συνεχίζουν την φόρα στην κατηφόρα που...

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

Κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό μια νέα έρευνα με τίτλο: "Μικρά πέη και γρήγορα αυτοκίνητα -...

Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

Την παραίτησή της υπέβαλαν οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, αφού εξέπνευσε...

Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

Μέσω της μελέτης ENGAGE η Ελληνική Μαιευτική Γυναικολογική Εταιρεία στοχεύει στην αντιστροφή του...

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

Την τελευταία του πνοή άφησε σήμετα το μεσημέρι ο γνωστός σε όλους μας δημοσιογράφος Δημήτρης...

Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

Πρόκειται για "μια πολύ μεγάλη κίνηση, σε μια έντονα σεισμογενή περιοχή και μια από τις πιο...

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ, με δύο διασωστικούς σκύλους και ειδικό διασωστικό όχημα,...

Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Ποιες αλλαγές στη φορολογία σχεδιάζει η κυβέρνηση για την επόμενη τετραετία.

  • ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

    ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

  • Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

    Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής...

  • Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

    Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

  • Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

    Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην...

  • Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

    Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

  • Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

    Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

  • Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

    Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

  • Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

    Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

  • Τουρκία – Συρία | Νέος ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ - Πάνω από 1.200 οι νεκροί

    Τουρκία – Συρία | Νέος ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ - Πάνω από 1.200 οι νεκροί

  • Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

    Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Koutouki-Ta-Mantala

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κλειστά για τα τάνκερ παραμένουν τα Τουρκικά Στενά

Ploia Tanker 081222Συνεχίζει να αυξάνεται ο αριθμός των δεξαμενοπλοίων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο τα οποία παραμένουν ακινητοποιημένα στην είσοδο των Τουρκικών Στενών.

Το πρόβλημα, που απειλεί να μετατραπεί σε ζήτημα διατάραξης του ομαλού εφοδιασμού των αγορών με πετρέλαιο, έχει προκληθεί από τις νέες τουρκικές απαιτήσεις ότι όλα τα πλοία μεταφορά αργού πετρελαίου που ταξιδεύουν μέσα από τα Τουρκικά Στενά, δηλαδή του Βοσπόρου, της Θάλασσας του Μαρμαρά και των Δαρδανελίων, θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι έχουν έγκυρη ασφάλεια για την κάλυψη περιστατικών όπως πετρελαιοκηλίδες και συγκρούσεις.

Η απαίτηση αυτή της Τουρκίας τέθηκε σε ισχύ στις 2 Δεκεμβρίου και αιτιολογήθηκε από τις αρμόδιες αρχές της χώρας ως απαραίτητο μετρό μετά τις νέες κυρώσεις της Ε.Ε. που απαγορεύουν στα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό να έχουν πρόσβαση σε ευρωπαϊκή ναυτιλιακή ασφάλιση, εκτός εάν το πετρέλαιο αγοράστηκε για 60 δολάρια το βαρέλι ή λιγότερο. Να σημειωθεί πως ευρωπαϊκά πλοία μπορούν να μεταφέρουν υπό την παραπάνω προϋποθέσεις πετρέλαιο, αλλά σε τρίτες χώρες και όχι στην Ευρώπη.

Τις περί ων ο λόγος βεβαιώσεις, οι αρμόδιες ασφαλιστικές ενώσεις, τα λεγόμενα P&I Clubs (Protection & Indemnity Clubs), αρνούνται να παράσχουν, επικαλούμενες την πάγια τακτική τους να προσφέρουν κάλυψη στα μέλη τους εξετάζοντας την κατά περίπτωση, μόνο αφού δηλαδή τα πλοία βρεθούν αντιμέτωπα με συγκεκριμένες απαιτήσεις και βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι τα πλοία και τα φορτία που έχουν γεννήσει την υποχρέωση συμμορφώνονται με όλους τους απαραίτητους κανονισμούς και νόμους.

Οι τουρκικές αρχές εμφανίζονται να ανησυχούν πως το ρωσικό πετρέλαιο θα αρχίσει να διέρχεται με αμφιβόλου κατάστασης και ασφάλισης πλοία που συχνά ανήκουν σε «σκιώδεις» επιχειρήσεις και χαμηλότερης κατηγορίας νηολόγια.

Η στάση και των δύο πλευρών, ασφαλιστικών ενώσεων και τουρκικών αρχών, έχει δημιουργήσει ένα αδιέξοδο στο οποίο έχουν εγκλωβιστεί δεκάδες δεξαμενόπλοια, ενώ ο αυξημένος αριθμός πλοίων στην είσοδο των Στενών δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα και σε πλοία άλλων κατηγοριών. Η καθυστέρηση των πλοίων με τη σειρά της προκαλεί άνοδο στους ναύλους των πλοίων παγκοσμίως που σε μεγάλο μέρος, μαζί με τις αυξήσεις των τιμών ενέργειας, περνούν στον τελικό καταναλωτή.

Επιπλέον, το ζήτημα των κυρώσεων στην Ρωσία έχει οδηγήσει τις τιμές των παλαιών μεταχειρισμένων δεξαμενοπλοίων σε πολύ υψηλά επίπεδα καθώς ναυτιλιακές επιχειρήσεις από χώρες όπως η Τουρκία, η Ινδία και η Κίνα αγοράζουν αθρόα τονάζ προκειμένου να επωφεληθούν από τις υψηλές τιμές πετρελαίου που έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Είναι χαρακτηριστικό πως εκτιμάται ότι, αν η τρέχουσα κατάσταση συνεχιστεί, τα πλοία αυτά μπορούν να αποσβέσουν το κόστος αγοράς τους μέσα σε λίγους μήνες.

Ωστόσο, ο στόλος αυτός, που έχει ονομαστεί οψίμως και σκιώδης ή σκοτεινός στόλος, θα παραμείνει στην αγορά και μετά την κρίση, διαβρώνοντας τα μερίδια των σοβαρών ευρωπαϊκών πλοίο κτήσεων και παράλληλα αυξάνοντας τους κινδύνους από ατυχήματα αφού αποτελούν ευκαιριακές επενδύσεις, σχολιάζουν πηγές της ναυτιλιακής αγοράς. Είναι άλλωστε ένας απ’ τους λόγους που επικαλείται η Τουρκία – το αυξημένο ρίσκο δηλαδή – προκειμένου να εξασφαλίσει τις ασφαλιστικές βεβαιώσεις.

Το ζήτημα της αποκατάστασης της κυκλοφορίας στα Τούρκικα Στενά έχουν αναλάβει να διαπραγματευτούν τόσο δυτικές κυβερνήσεις όσο και η ένωση των P&I Clubs, International Group (IG) –όχι όμως και η Ευρωπαΐκή Ένωση– χωρίς ωστόσο ακόμα να υπάρχει ορατότητα για το πότε μπορεί να λυθεί το πρόβλημα και να ομαλοποιηθούν οι διελεύσεις.

Kapellimania Nikos

Εύρεση άρθρου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ