Rodospress.Gr

Ειδήσεις σε εικόνες - Μιλάμε με τα μάτια!

ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

Dimilia-Aleuromyloi
ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

Κάνει πράξη την προειδοποίηση το ΙΝΚΑ-Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ανακοινώνοντας πως,...

Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

Οι τιμές της λιανικής του ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα συνεχίζουν την φόρα στην κατηφόρα που...

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

Κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό μια νέα έρευνα με τίτλο: "Μικρά πέη και γρήγορα αυτοκίνητα -...

Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

Την παραίτησή της υπέβαλαν οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, αφού εξέπνευσε...

Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

Μέσω της μελέτης ENGAGE η Ελληνική Μαιευτική Γυναικολογική Εταιρεία στοχεύει στην αντιστροφή του...

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

Την τελευταία του πνοή άφησε σήμετα το μεσημέρι ο γνωστός σε όλους μας δημοσιογράφος Δημήτρης...

Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

Πρόκειται για "μια πολύ μεγάλη κίνηση, σε μια έντονα σεισμογενή περιοχή και μια από τις πιο...

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ, με δύο διασωστικούς σκύλους και ειδικό διασωστικό όχημα,...

Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Ποιες αλλαγές στη φορολογία σχεδιάζει η κυβέρνηση για την επόμενη τετραετία.

  • ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

    ΙΝΚΑ | Μποϊκοτάζ μίας εβδομάδας σε γαλακτομικά και τυροκομικά

  • Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη»

    Κώστας Σκρέκας | «Πετύχαμε και τον Ιανουάριο μια από τις φθηνότερες τιμές λιανικής ηλεκτρικής...

  • Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

    Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για όσους προτιμούν σπορ αυτοκίνητα

  • Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην κυβέρνηση

    Εθνικό Θέατρο | Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής - Έληξε το τελεσίγραφο στην...

  • Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

    Παρεμβάσεις για τη μείωση των καισαρικών

  • Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

    Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Τσοπανάκης

  • Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

    Η Αραβική τεκτονική πλάκα φαίνεται να έχει μετακινηθεί 3 μέτρα από το ρήγμα της Ανατολίας

  • Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

    Ομάδα 21 πυροσβεστών από την 1η ΕΜΑΚ αναχωρεί τις επόμενες ώρες για την Τουρκία

  • Τουρκία – Συρία | Νέος ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ - Πάνω από 1.200 οι νεκροί

    Τουρκία – Συρία | Νέος ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ - Πάνω από 1.200 οι νεκροί

  • Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

    Tεκμήρια τέλος | Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι μέσω POS

Liliput-Club

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ποιους ωφελεί το καλάθι του νοικοκυριού

Kalathi Noikokyras Elegxos Timon 031122Με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γέμισαν σε μεγάλο βαθμό το καλάθι του νοικοκυριού τα σούπερ μάρκετ, καθώς το μέτρο έχει στόχο να βοηθήσει στις αγορές τους κυρίως καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα.

«Καλάθια» τα οποία απευθύνονται κυρίως σε πολύ χαμηλά εισοδήματα επέλεξε η πλειονότητα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς σε αυτά έχουν ισχυρή παρουσία –όπως άλλωστε αναμενόταν– πολλά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και μάλιστα όχι αυτά που οι ίδιες οι αλυσίδες θεωρούν premium. Ακόμη δε και στις περιπτώσεις που έχουν επιλεγεί επώνυμα προϊόντα, κάποιες αλυσίδες έβαλαν στο «καλάθι» πολύ μικρές συσκευασίες, π.χ. στιγμιαίο καφέ σε συσκευασία των 50 γρ., κωδικούς δηλαδή που έτσι κι αλλιώς σπάνια επιλέγουν οι καταναλωτές.

Τούτο, βεβαίως, συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό διότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ παράλληλα με το «καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχίσουν να «τρέχουν» τα προγράμματα προσφορών και προωθητικών ενεργειών που ήδη η κάθε μία έχει συμφωνήσει με τους προμηθευτές της. «Η “ΑΒ Βασιλόπουλος” νοιάζεται για τους πελάτες της προσφέροντάς τους καθημερινά όχι μόνο τα 50 προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται στο “καλάθι του νοικοκυριού”, αλλά συνολικά 850 βασικά αγαθά σε χαμηλές τιμές, για να μη λείψει τίποτα από κανένα σπίτι. Σταθερά στο πλευρό των καταναλωτών, διαθέτει προϊόντα που ξέρουν και εμπιστεύονται, σε ανταγωνιστικές τιμές, διατηρώντας αδιαπραγμάτευτη την ποιότητά τους», σχολίασε χαρακτηριστικά η κυρία Ελένη Προβίδη, VP Legal/Corporate Communication/Quality/Sustainability της «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Kalathi Noikokyras Elegxos Timon 031122 

Οι παγίδες με τις τιμές
Το εύρος της συνολικής αξίας των «καλαθιών» κυμαίνεται από τα 129,35 ευρώ έως τα 191 ευρώ, με τη μέση αξία να διαμορφώνεται στα 155 ευρώ. Ωστόσο, αυτή η αξία προκύπτει από τις τιμές των κωδικών που έχει εντάξει η αλυσίδα και όχι από την τιμή μονάδας. Ετσι, για παράδειγμα, μια αλυσίδα εμφανίζεται να πουλάει φθηνότερο το ρύζι από όλες τις υπόλοιπες, όμως αυτό συμβαίνει διότι έχει εντάξει στο «καλάθι» τη συσκευασία του μισού κιλού και όχι του ενός κιλού. Γι’ αυτόν τον λόγο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν και την τιμή μονάδας, η οποία αναγράφεται τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στα «καλάθια» τα οποία έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμφανίζεται ικανοποιημένη από την εφαρμογή του μέτρου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ τηρούν στάση αναμονής για να δουν την αποτελεσματικότητα και κυρίως εάν το μέτρο θα τονώσει τις πωλήσεις τους, οι οποίες είναι μειωμένες σε όγκο σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ οι καταναλωτές, οι οποίοι περίμεναν… εκπτώσεις στις τιμές, μάλλον απογοητεύτηκαν. Και αυτό διότι η πλειονότητα των προϊόντων που εντάχθηκαν στα «καλάθια των αλυσίδων» μπορεί να είχαν μεν τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία τους, αλλά διατέθηκαν στην ίδια τιμή που είχαν και τις προηγούμενες ημέρες. Εξαίρεση αποτελεί μόνο μία αλυσίδα, της οποίας το «καλάθι» αποτελείτο μόνο από προϊόντα με μειωμένη τιμή σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, ανεξαρτήτως του εάν πρόκειται για επώνυμα ή για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Κίνητρο σε αλυσίδες
«Από την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του το “καλάθι του νοικοκυριού”, όπως διαπίστωσα και ο ίδιος σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, “έσβησε” στα συγκεκριμένα προϊόντα τις συνέπειες του πληθωρισμού ενός και, σε πολλές περιπτώσεις, δύο μηνών. Για τους καταναλωτές, πολύ περισσότερο για τους πιο ευάλωτους, που επιλέγουν τα προϊόντα του “καλαθιού” το όφελος είναι μεγάλο, καθώς οι προσφορές είναι, πραγματικά, πολύ καλές και υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Επιτυγχάνεται, συνεπώς, ο στόχος μας να αποτελέσει ένα υπόστεγο προστασίας μέσα στην εισαγόμενη πληθωριστική καταιγίδα. Ενθαρρύνω όλους τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν το “καλάθι του νοικοκυριού”, διότι όσο περισσότερο το επιλέγουν τόσο μεγαλύτερο το κίνητρο για τα σούπερ μάρκετ να εντάξουν περισσότερα προϊόντα με τις χαμηλότερες τιμές», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης.

Συνολικά στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» συμμετέχουν 13 επιχειρήσεις: «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος», Lidl, Μy Market, «Μασούτης», «Γαλαξίας», «Κρητικός», Bazaar, Market In, ΣΥΝΚΑ, «Χαλκιαδάκης», Discount Markt και e-fresh.gr. Οι επιχειρήσεις επέλεξαν σε αρκετές περιπτώσεις να εντάξουν στο «καλάθι» περισσότερους κωδικούς από κάθε μία από τις 51 κατηγορίες, φθάνοντας ακόμη και τα 103 προϊόντα, όπως έπραξε η αλυσίδα Bazaar. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα έχει διαφοροποιήσει το «καλάθι» της ανάλογα με την περιοχή δραστηριοποίησής της, δηλαδή δεν είναι το ίδιο πανελλαδικά. Εκτός των hard και soft discounters, όπως η Lidl και η Market In, των οποίων το καλάθι περιέχει κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μεγάλη είναι η συμμετοχή της κατηγορίας στα «καλάθια» της ΑΒ (το 69% των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας) αλλά και της «Σκλαβενίτης» (περίπου το 35%). Πολύ λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επέλεξαν οι αλυσίδες «Γαλαξίας» (22%), «Μασούτης» (34%) και My Market (23%). «Στόχος μας όταν επιλέγαμε τα προϊόντα που θα συμπεριλάβουμε στο καλάθι του νοικοκυριού ήταν να δώσουμε προστιθέμενη αξία στις αγορές των πελατών μας, επιλέγοντας προϊόντα που βρίσκονται ψηλά στην προτίμησή τους, στις κατηγορίες που ορίζει η νομοθεσία. Σε αυτό το πλαίσιο επιλέξαμε κυρίως επώνυμα προϊόντα, με τιμές ανταγωνιστικές σε σχέση με τις αρχικές τιμές ραφιού. Εχοντας ως προτεραιότητα την ικανοποίηση των πελατών μας, η δική τους ανταπόκριση είναι αυτή που θα καθορίσει τις μελλοντικές μας επιλογές», τόνισε ο κ. Θρασύβουλος Παγουλάτος, γενικός διευθυντής αγορών της ΜΕΤRO (Μy Market).

Βάσει των αντιδράσεων των καταναλωτών θα επιλέξει και η «Σκλαβενίτης» την ανανέωση ή όχι του «καλαθιού» της σε μία εβδομάδα, όπως σχολίασαν κύκλοι κοντά στη διοίκηση.

Kapellimania Nikos

Εύρεση άρθρου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ