ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Ανάστατη η κοινωνία της Χάλκης, ζητά άμεση διόρθωση των όρων του διαγωνισμού για την ακτοπλοϊκή γραμμή «Χάλκης-Σκάλας Καμείρου»

Xalki Dimarxeio 190219Αγαπητοί συμπατριώτες και φίλοι, όπως γνωρίζουμε, τις τελευταίες εβδομάδες προέκυψε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, που σχετίζεται με

τον διαγωνισμό για την επιδοτούμενη γραμμή Χάλκης – Σκάλας Καμείρου Ρόδου, που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Οκτωβρίου 2019.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην προκήρυξης του της 24ης Σεπτεμβρίου 2019, μετέβαλε επιπόλαια και χωρίς σοβαρή προεργασία, τις προδιαγραφές για τους όρους του διαγωνισμού, σε ό,τι αφορά την γραμμή Χάλκης – Σκάλας Καμείρου Ρόδου.

Μέχρι και τον προηγούμενο διαγωνισμό, οι όροι προέβλεπαν συμμετοχή πλοίων κατηγορίας 3 και κατ´ αυτόν τον τρόπο συμμετείχαν στον διαγωνισμό και τα τρία ενδιαφερόμενα Χαλκήτικα πλοία.

Οι επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές είναι ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό, κοινωνικό και εθνικής σημασίας μέτρο, για την ευημερία και την πρόοδο των νησιών μας και ιδιαιτέρως των μικρών νησιών.

Οι δύο σημαντικότατοι παράγοντες που λαμβάνονται υπ´ όψιν στις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές, είναι η δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων και η δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων, τροφίμων και οχημάτων.

Ειδικά στην γραμμή Χάλκης – Σκάλας Καμείρου, όπως όλοι εμείς οι Χαλκήτες γνωρίζουμε, οι παράγοντες αυτοί είναι κεφαλαιώδους σημασίας, διότι μέσω αυτής της γραμμής, μετακινείται το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της Χάλκης, και το σύνολο σχεδόν των εμπορευμάτων, τροφίμων και οχημάτων, τον χειμώνα και το καλοκαίρι.

Όπως μάλιστα αναφέρει με πολύ κατηγορηματικό τρόπο, η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών της Χάλκης και των κατοίκων της, στην έντονη διαμαρτυρία που απέστειλαν προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προς τον Δήμαρχο Χάλκης και προς τον Περιφερειάρχη Νότιας Ελλάδας, ειδικά σε σχέση με τις επαγγελματικές δραστηριότητες του νησιού, είτε είναι καταστήματα τροφίμων, είτε εστιατόρια, είτε άλλου είδους επιχειρήσεις, εξυπηρετούνται αποκλειστικά και πληρέστατα από την γραμμή αυτή, διότι έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την Ρόδο με τα φορτηγάκια τους, χρησιμοποιώντας το πρωινό δρομολόγιο Χάλκης- Σκάλας Καμείρου και αφού πραγματοποιήσουν όλες τις προμήθειες τους, μπορούν να επιστρέψουν στην Χάλκη αυθημερόν, με το απογευματινό δρομολόγιο Σκάλας Καμείρου-Χάλκης, γεγονός που δεν μπορούν να επιτύχουν με κανένα από τα άλλα προσφερόμενα μέσα μεταφοράς.

Ο όρος της συμμετοχής στον διαγωνισμό πλοίων της κατηγορίας 3, τα τελευταία επτά χρόνια    απετέλεσε ένα είδος συμβιβασμού καλής πρόθεσης, από την πλευρά των δύο πλοίων που διέθεταν και διαθέτουν μεταφορική δυνατότητα εμπορευμάτων και οχημάτων, προς το τρίτο πλοίο το οποίο δεν διαθέτει την δυνατότητα αυτή, παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτά πλοία είχαν όλα αυτά τα χρόνια, το δικαίωμα να διεκδικήσουν με τις νόμιμες διαδικασίες, να συμπεριληφθεί στο διαγωνισμό και ο αυτονόητος όρος της υποχρεωτικής δυνατότητας μεταφοράς εμπορευμάτων και οχημάτων από τα πλοία, όπως ισχύει στην πλειοψηφία των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών  γραμμών, όπως για παράδειγμα συμβαίνει στις γειτονικές μας γραμμές Τήλου- Σκάλας Καμείρου και Πάτμου-Λειψών-Λέρου, όπου στις προδιαγραφές των γραμμών αυτών ρητά περιλαμβάνεται και η υποχρέωση των πλοίων να διαθέτουν επιφάνεια μεταφοράς εμπορευμάτων και οχημάτων, γεγονός όμως που θα απέκλειε το τρίτο πλοίο που δεν διαθέτει επιφάνεια μεταφοράς εμπορευμάτων.

Και μόνη η είδηση, ότι η πρόσκληση του νέου διαγωνισμού της 30ης Οκτωβρίου 2019 διαφοροποίησε τις κατηγορίες των πλοίων, προσθέτοντας τις κατηγορίες 1 και 2, ενώ δεν προέβλεψε την ανάγκη επιφάνειας μεταφοράς εμπορευμάτων και οχημάτων σε αυτά, γεγονός που εμμέσως αποκλείει από το διαγωνισμό τα δύο μεγαλύτερα πλοία που διαθέτουν την ικανότητα αυτή, δικαίως προκάλεσε  ισχυρά κύματα αγανάκτησης των επαγγελματιών και των κατοίκων, τα οποία αποτυπώθηκαν στις προαναφερόμενες επιστολές τους.

Η ακτοπλοϊκή γραμμή Χάλκης – Σκάλας Καμείρου, αποτελεί για την Χάλκη την  μεγάλη θαλάσσια λεωφόρο επικοινωνίας του νησιού μας με τον έξω κόσμο.

Για τον λόγο αυτό αποτελεί για τους κατοίκους της Χάλκης αδιανόητη επιπολαιότητα του Υπουργείου, να αποκλείσει εμμέσως, λόγω της απερίσκεπτης, πρόχειρης και λανθασμένης περιγραφής των όρων του διαγωνισμού για την συγκεκριμένη επιδοτούμενη γραμμή, τα δύο πλοία που διαθέτουν την δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων και οχημάτων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι 6 δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης στο Δήμο Χάλκης, ζητάμε :

1— Από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Ιωάννη Πλακιωτάκη, να προβεί στην άμεση διόρθωση της παραγράφου 19 της  προκήρυξης, που αφορά την γραμμή Χάλκης- Σκάλας Καμείρου Ρόδου, προκειμένου η νέα διατύπωση, να επιτρέπει να πάρουν ισότιμα μέρος στον διαγωνισμό και τα τρία Χαλκήτικα πλοία, χωρίς οι ιδιαιτερότητες τους να δημιουργούν προβλήματα αποκλεισμών τους.

2— Από τον δήμαρχο Χάλκης κύριο Άγγελο Φραγκάκη, να εγκαταλείψει την πολιτική του Πόντιου Πιλάτου, η οποία εμμέσως πλην σαφώς οδηγεί στον αποκλεισμό των δύο πλοίων που διαθέτουν μεταφορική δυνατότητα εμπορευμάτων και οχημάτων και να δημιουγήσει ΑΜΕΣΑ, ακόμη και σήμερα, μια μικρή επιτροπή Δημοτικών Συμβούλων της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης, που θα διατυπώσει ΑΜΕΣΑ έγγραφες προτάσεις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την επίλυση του μεγάλου αυτού προβλήματος, που απασχολεί το νησί μας και κινδυνεύει να δημιουργήσει καταστροφικές συνέπειες τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή και ιδιαίτερη ανησυχία την εξέλιξη του θέματος και παραμένουμε στην διάθεσή της δημοτικής αρχής προκειμένου να συμβάλουμε και να συνδιαμορφώσουμε τις προτάσεις και τις προσπάθειες που πρέπει να γίνουν ΑΜΕΣΑ, για την επίλυση του μεγάλου αυτού θέματος, που αφορά όλους τους κατοίκους του νησιού μας.

Μιχ. Σταματιάδης, επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου Χάλκης.